Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA Liczba odnalezionych rekordów: 8
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Artykuł zawiera analizę i interpretację indywidualnych przeżyć, doświadczeń, poglądów, wartości przedstawiciela innej kultury, będącego w trakcie kształtowania własnej tożsamości. Dobór przypadku był celowy, zorientowany na uzyskanie informacji. Metodą badawczą było jakościowe studium przypadku. Zastosowano techniki badawcze: wywiad narracyjny (przeprowadzono analizę zorientowaną na znaczenie z kodowaniem), skalę do badania tożsamości etnicznej (Phinney, 1992) skalę trudności doświadczanych w obcej kulturze (Furnham, Bohner, 1986). Wyniki dotyczą wymiarów wielowymiarowej tożsamości badanego przypadku z uporządkowanymi 20 kategoriami pojęciowymi i ich kodami oraz interpretacją znaczeń nadawanych wymiarom tożsamości narratora. Raport przedstawia znaczenie poznawcze i praktyczne badanego przypadku. W tekście znajduje się odniesienie do kategorii tożsamości: Skarga, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; Kubacka-Jasiecka, Kuleta, 2008, Giddens, 2001 Suchocka, Królikowka, 2014;odniesienie do teorii zachowań tożsamościowych: Ogrodzka- -Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007,Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do badań profili tożsamościowych: Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do jakościowych badań tożsamości: Gurwitsch 1966 za: Moustakas, 2001. Streszczenie: The article contains analysis and interprets an individual experience, feelings, perspectives and value system of a man (the representative of another culture) who is on his way to shape his own identity. The research method that enabled reaching the aim was the qualitative research study in which four research techniques were applied, i.e. a narrative interview (the analysis oriented on the meaning of coding), a scale researching ethnical identity (Phinney, 1992), a range of hardships experienced in an alien culture (Furnham, Bohner, 1986). The selection of the case was determined by a wish to gain information. The results concern the dimensions of multidimensional identity tested with 20 conceptual categories, as well as the codes and interpretation of the meanings of broadcast dimensions of the identity of the narrator. The report presents the cognitive and practical significance of the case. The text makes references to the following - category of identity, Complaints, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; references to the theory of identity behaviour: Ogrodzka- Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007, Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to research on identity profiles: Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to qualitative analysis of identity: Gurwitsch 1966, Moustakas, 2001.
3/8
Nr opisu: 0000029395 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Dzieci uchodźców w polskiej szkole - możliwości i trudności w integracji na przykładzie wybranych szkół w powiecie bialskim Tytuł całości: W: Od wielokulturowości miejsca do międzykulturowości relacji społecznych : współczesne strategie kreowania przestrzeni życia jednostki / red. nauk. Jerzy Niktorowicz, Jolanta Muszyńska, Beata Boćwińska-Kiluk Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo Akademickie Żak Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 237-249 ISBN: 978-83-62015-89-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 25038 Liczba arkuszy: 0,62 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; uchodźcy ; edukacja międzykulturowa ; integracja Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW http://pedagogika.uwb.edu.pl/files/file/PDF/PUBLIKACJE/Od_wielokulturowosci_miejsca_do.pdf
4/8
Nr opisu: 0000029361 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Intercultural Education as a Chance for the Integration of Refugee Children Cykl: Na marginesie/On the topic Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, Vol. 13, nr 27, s. 119--130 p-ISSN: 1643-9171 Uwagi: Streszcz w j. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; refugee ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW Inne bazy podające opis:
5/8
Nr opisu: 0000029234 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Helena Konowaluk-Nikitin. Tytuł pracy: Mežkul'turnoe obrazovanie kak vozmožnost' integracii detej bežencev Tytuł całości: W: Naukovi zapiski maloï akademiï nauk Ukraïni : zbirnik naukovih prac' Miejsce wydania: Kiïv Wydawca: Mìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Nacional'nij centr "Mala akademiâ nauk Ukraïni" Rok wydania: 2014 Seria: Pedagogični nauki, Vipusk 6 Strony zajęte przez pracę: S. 294-301 ISBN: 978-966-2633-50-4 Uwagi: Streszcz. w j. ros. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 20 068 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja Słowa kluczowe ang.: children ; intercultural education ; refugee children ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Dziale gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
6/8
Nr opisu: 0000029167 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Sergiusz Nikitin. Tytuł pracy: Multicultural education as an opportunity to develop within a community positive attitudes towards refugees Tytuł całości: W: Naukovy zapiski Maloï Akademiï Nauk Ukraïni : zyrnik naukovyh prac' Miejsce wydania: Kiïv Wydawca: Mìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Našonal'nij Centr "Mala Akademìâ Nauk Ukraïni" Rok wydania: 2014 Seria: Pedagogičìčnì Nauki, Vipusk 5 Strony zajęte przez pracę: S. 307-316 ISBN: 978-966-2633-49-8 Uwagi: Streszcz w j. ros. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; dzieci ; uchodźcy ; integracja Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; children ; refugee ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
7/8
Nr opisu: 0000027928 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Wyzwania edukacji międzykulturowej wobec zjawiska uchodźstwa na pograniczu polsko-białoruskim Tytuł całości: W: Edukacja ku przyszłości, T. 2, Wyzwania i zaniechania w kształceniu szkolnym / red. nauk. Ewa Jagiełło, Anna Klim-Klimaszewska Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Siedleckie Towarzystwo Naukowe Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 250-262 ISBN: 978-83-61260-20-4 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,75 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja społeczna ; środowisko szkolne ; pogranicze polsko-białoruskie Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
8/8
Nr opisu: 0000028627 Autorzy: Wiesław Romanowicz. Tytuł monografii: Młodzież Podlasia wobec wybranych problemów społeczno-religijnych Miejsce wydania: Kodeń Wydawca: cop. Wiesław Romanowicz Rok wydania: 2005 Strony: 114 s., il., 24 cm Seria: Biblioteczka Bialska ISBN: 83-918652-1-5 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 18.000 Liczba arkuszy: 4,7 Praca recenzowana Słowa kluczowe: młodzież ; edukacja międzykulturowa ; religijność ; Podlasie Uwaga: sygn. 5134 VI CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]