AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Liczba odnalezionych rekordów: 8



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/8
Nr opisu: 0000047057
Autorzy: Joanna Waszczuk, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Katarzyna Szary, Paulina Kisiel, Natalia Kuszneruk.
Tytuł pracy: Wspomaganie rozwoju dziecka w grupie i klasie międzykulturowej według założeń pedagogicznych Fryderyka Froebla
Tytuł równoległy: Supporting child development in an intercultural group and class according to the pedagogicla assumptions of Fryderyk Froebel
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 4, Teoria i proaktyka dla edukacji przedszkolnej i szkolnej / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2024
Strony zajęte przez pracę: S. 133-143
ISBN: 978-83-66597-88-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dziecko ; edukacja międzykulturowa ; Fryderyk Froebel ; koncepcja pedagogiczna ; wiek przedszkolny
Słowa kluczowe ang.: child ; Fryderyk Froebel ; intercultural education ; pedagogical concept ; preschool age
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/8
Nr opisu: 0000035558
Autorzy: Anna Jeznach, Marzena Urszula Ruszkowska.
Tytuł pracy: Pomiędzy brazylijskością a europejskością. Pytania o realizację edukacji międzykulturowej - jakościowe studium przypadku
Tytuł równoległy: Being in-between Brasilian and European. Questions concerning intercultural education - case study research
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, Nr 1, s. 40--49
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: opis przypadku
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; jakościowe studium przypadku ; wielowymiarowa tożsamość ; jakościowe studium przypadku ; wielowymiarowa tożsamość
Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; multidimensional identity ; case study research
http://rs.guselnykov.com/articles/5af554d56344f
DOI: 10.29316/rs.2018.05
Streszczenie: Artykuł zawiera analizę i interpretację indywidualnych przeżyć, doświadczeń, poglądów, wartości przedstawiciela innej kultury, będącego w trakcie kształtowania własnej tożsamości. Dobór przypadku był celowy, zorientowany na uzyskanie informacji. Metodą badawczą było jakościowe studium przypadku. Zastosowano techniki badawcze: wywiad narracyjny (przeprowadzono analizę zorientowaną na znaczenie z kodowaniem), skalę do badania tożsamości etnicznej (Phinney, 1992) skalę trudności doświadczanych w obcej kulturze (Furnham, Bohner, 1986). Wyniki dotyczą wymiarów wielowymiarowej tożsamości badanego przypadku z uporządkowanymi 20 kategoriami pojęciowymi i ich kodami oraz interpretacją znaczeń nadawanych wymiarom tożsamości narratora. Raport przedstawia znaczenie poznawcze i praktyczne badanego przypadku. W tekście znajduje się odniesienie do kategorii tożsamości: Skarga, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; Kubacka-Jasiecka, Kuleta, 2008, Giddens, 2001 Suchocka, Królikowka, 2014;odniesienie do teorii zachowań tożsamościowych: Ogrodzka- -Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007,Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do badań profili tożsamościowych: Ogrodzka-Mazur, 2014; odniesienie do jakościowych badań tożsamości: Gurwitsch 1966 za: Moustakas, 2001.
Streszczenie: The article contains analysis and interprets an individual experience, feelings, perspectives and value system of a man (the representative of another culture) who is on his way to shape his own identity. The research method that enabled reaching the aim was the qualitative research study in which four research techniques were applied, i.e. a narrative interview (the analysis oriented on the meaning of coding), a scale researching ethnical identity (Phinney, 1992), a range of hardships experienced in an alien culture (Furnham, Bohner, 1986). The selection of the case was determined by a wish to gain information. The results concern the dimensions of multidimensional identity tested with 20 conceptual categories, as well as the codes and interpretation of the meanings of broadcast dimensions of the identity of the narrator. The report presents the cognitive and practical significance of the case. The text makes references to the following - category of identity, Complaints, 1997; Borowik, Leszczyńska, 2007; Nikitorowicz, 2015; Sokolik, 1992; references to the theory of identity behaviour: Ogrodzka- Mazur, 2014, Gajdzica, 2013, Grabowska, 2013, Kurzępa, 2007, Misiejuk, 2013, Ogrodzka-Mazur, 2007, Sobecki, 2007, Szczurek-Boruta, 2007, Urlińska; Wojakowski, 2007, Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to research on identity profiles: Ogrodzka-Mazur, 2014; reference to qualitative analysis of identity: Gurwitsch 1966, Moustakas, 2001.

3/8
Nr opisu: 0000029395
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Dzieci uchodźców w polskiej szkole - możliwości i trudności w integracji na przykładzie wybranych szkół w powiecie bialskim
Tytuł całości: W: Od wielokulturowości miejsca do międzykulturowości relacji społecznych : współczesne strategie kreowania przestrzeni życia jednostki / red. nauk. Jerzy Niktorowicz, Jolanta Muszyńska, Beata Boćwińska-Kiluk
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Wydawnictwo Akademickie Żak
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 237-249
ISBN: 978-83-62015-89-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 25038
Liczba arkuszy: 0,62
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dzieci ; uchodźcy ; edukacja międzykulturowa ; integracja
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://pedagogika.uwb.edu.pl/files/file/PDF/PUBLIKACJE/Od_wielokulturowosci_miejsca_do.pdf

4/8
Nr opisu: 0000029361
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Intercultural Education as a Chance for the Integration of Refugee Children
Cykl: Na marginesie/On the topic
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, Vol. 13, nr 27, s. 119--130
p-ISSN: 1643-9171

Uwagi: Streszcz w j. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja
Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; refugee ; integration
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
Inne bazy podające opis:
  • CEJSH
  • BazHum
  • BazEkon
  • CEEOL

    https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/index.php/HW/article/view/53/44

    5/8
    Nr opisu: 0000029234
    Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Helena Konowaluk-Nikitin.
    Tytuł pracy: Mežkul'turnoe obrazovanie kak vozmožnost' integracii detej bežencev
    Tytuł całości: W: Naukovi zapiski maloï akademiï nauk Ukraïni : zbirnik naukovih prac'
    Miejsce wydania: Kiïv
    Wydawca: Mìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Nacional'nij centr "Mala akademiâ nauk Ukraïni"
    Rok wydania: 2014
    Seria: Pedagogični nauki, Vipusk 6
    Strony zajęte przez pracę: S. 294-301
    ISBN: 978-966-2633-50-4
    Uwagi: Streszcz. w j. ros.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Liczba znaków: 20 068
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja
    Słowa kluczowe ang.: children ; intercultural education ; refugee children ; integration
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW

    6/8
    Nr opisu: 0000029167
    Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Sergiusz Nikitin.
    Tytuł pracy: Multicultural education as an opportunity to develop within a community positive attitudes towards refugees
    Tytuł całości: W: Naukovy zapiski Maloï Akademiï Nauk Ukraïni : zyrnik naukovyh prac'
    Miejsce wydania: Kiïv
    Wydawca: Mìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Našonal'nij Centr "Mala Akademìâ Nauk Ukraïni"
    Rok wydania: 2014
    Seria: Pedagogičìčnì Nauki, Vipusk 5
    Strony zajęte przez pracę: S. 307-316
    ISBN: 978-966-2633-49-8
    Uwagi: Streszcz w j. ros.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; dzieci ; uchodźcy ; integracja
    Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; children ; refugee ; integration
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW

    7/8
    Nr opisu: 0000027928
    Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
    Tytuł pracy: Wyzwania edukacji międzykulturowej wobec zjawiska uchodźstwa na pograniczu polsko-białoruskim
    Tytuł całości: W: Edukacja ku przyszłości, T. 2, Wyzwania i zaniechania w kształceniu szkolnym / red. nauk. Ewa Jagiełło, Anna Klim-Klimaszewska
    Miejsce wydania: Siedlce
    Wydawca: Siedleckie Towarzystwo Naukowe
    Rok wydania: 2014
    Strony zajęte przez pracę: S. 250-262
    ISBN: 978-83-61260-20-4
    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba arkuszy: 0,75
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja społeczna ; środowisko szkolne ; pogranicze polsko-białoruskie
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    8/8
    Nr opisu: 0000028627
    Autorzy: Wiesław Romanowicz.
    Tytuł monografii: Młodzież Podlasia wobec wybranych problemów społeczno-religijnych
    Miejsce wydania: Kodeń
    Wydawca: cop. Wiesław Romanowicz
    Rok wydania: 2005
    Strony: 114 s., il., 24 cm
    Seria: Biblioteczka Bialska
    ISBN: 83-918652-1-5
    Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
    Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 18.000
    Liczba arkuszy: 4,7
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: młodzież ; edukacja międzykulturowa ; religijność ; Podlasie
    Uwaga: sygn. 5134 VI CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB