Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
EDUKACJA ZDALNA Liczba odnalezionych rekordów: 4
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: W związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych. Streszczenie: The existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical research, the main purpose of which was to diagnose the difficulties faced by teachers during remote education. The study included willing teachers of early childhood education (N = 80) from primary schools in the area of two towns: Biała Podlaska and Międzyrzec Podlaski in the Biała Podlaska poviat. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the above-mentioned main purpose of the research. It turned out that teachers are not passive in the face of existing difficulties, they can see and diagnose emerging problems quickly and are eager to look for new solutions. They identified several important recommendations that other people could use in the future, which is important considering that we live in unpredictable times
2/4
Nr opisu: 0000044130 Autorzy: Joanna Waszczuk, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Aleksandra Seroczyńska, Katarzyna Szary, Paulina Turska. Tytuł pracy: Problemy opieki nad dziećmi w okresie edukacji zdalnej w opinii rodziców. Analiza zjawiska w świetle badań własnych Tytuł równoległy: Childcare Problems in the Period of Remote Education in the Opinion of Parents. analysis of the Phenomenon in the Light of Own Research Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, Vol. 35, no 2, p. 89--101 p-ISSN: 0867-2040 e-ISSN: 2449-8521 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 40.000 Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja zdalna ; opieka nad dzieckiem ; wiek wczesnoszkolny Słowa kluczowe ang.: childcare ; children ; early school age ; remote education https://journals.umcs.pl/j/article/view/13687 DOI: 10.17951/j.2022.35.2.89-101 Streszczenie: Wpływ pandemii COVID-19 na sytuację społeczeństw wielu krajów, w tym Polski, jest bardzo duży i dotyczy szczególnie wzrostu liczby zgonów, pogorszenia stanu zdrowia obywateli, bankructw wielu firm, a także zamiany formy edukacji stacjonarnej na zdalną. Nowa sytuacja, niespotykana do tej pory, wymogła na rodzicach/opiekunach dzieci konieczność błyskawicznego przystosowania warunków domowych do potrzeb edukacji dziecka w formie zdalnej. Reorganizacji wymagały również dotychczasowe formy opieki nad dzieckiem. Niestety, konieczność łączenia obowiązków zawodowych rodziców/opiekunów z nową rzeczywistością edukacji zdalnej ujawniła wiele problemów i sytuacji trudnych. W związku z powyższym podjęto się organizacji badań w celu zdiagnozowania problemów rodziców/opiekunów, z jakimi musieli sobie radzić w czasie edukacji zdalnej, a także poznania ich oczekiwań. Badaniami objęto rodziców/opiekunów dzieci w wieku wczesnoszkolnym zamieszkałych w powiecie bialskim, włodawskim i parczewskim. Wyniki badań wykazały, że część rodziców miała trudności w zorganizowaniu opieki swoim dzieciom w czasie edukacji zdalnej, co skłania nie tylko do refleksji, ale i do poszukiwań nowych rozwiązań w tym zakresie. Streszczenie: The impact of the COVID-19 pandemic on the situation of the societies of many countries, including Poland, is very large and concerns, in particular, the increase in the number of deaths, deteriorating health of citizens, bankruptcies of many companies, but also the change from the form of residential to remote education. The new situation, unprecedented so far, forced parents/guardians of children to quickly adapt home conditions to the requirements of remote learning. The existing forms of childcare also required reorganization. Unfortunately, the necessity to combine the professional duties of parents/guardians with the new reality of remote learning revealed many problems and difficult situations. In connection with the above, research was done to diagnose the problems of parents/guardians that they had to deal with during remote education and to learn about their expectations. The research covered parents/guardians of early school age children living in the poviats of Biała Podlaska, Włodawa and Parczew. The results of the research showed that some parents had difficulties in organizing care for their children during remote education, which prompts not only reflection but also searching for new solutions in this field.
3/4
Nr opisu: 0000043985 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Aleksandra Kruszewska. Tytuł pracy: Wpływ podwójnego lockdownu na edukację uczniów szkół podstawowych i ich zachowanie po powrocie do szkoły w opinii nauczycieli Tytuł równoległy: The impact of the double lockdown on the education of primary school pupils and their behaviour after returning to school in the opinion of teachers Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, T. 15, s. 191--208 p-ISSN: 2353-1266 e-ISSN: 2449-7983 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 40.000 Słowa kluczowe: edukacja zdalna ; nauczyciel ; pandemia ; uczeń ; umiejętności informatyczne Słowa kluczowe ang.: IT skills ; pandemic ; remote education ; student ; teacher https://czasopisma.mazowiecka.edu.pl/index.php/sej/article/view/939 DOI: 10.19251/sej/2022.15(12) Streszczenie: W związku z realizacją kształcenia w formie zdalnej na niespotykaną dotąd skalę nasunęły się pytania o jej jakość i przebieg oraz o zachowanie uczniów po powrocie do szkoły z lockdownu. Tego typu sytuacja była motywacją do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było poznanie opinii nauczycieli na temat kształcenia w formie zdalnej, rozpoznanie ich priorytetów oraz oceny zachowania uczniów po powrocie z lockdownu do szkoły. Badaniem objęto chętnych nauczycieli (N=60) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Częstochowy. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na założony cel badań. Okazało się, że nauczyciele widzą dobre strony tej formy kształcenia, głównie związanej z doskonaleniem umiejętności informatycznych uczniów klas I-VIII, ale sprecyzowali też jej słabe strony. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których mogą w przyszłości skorzystać osoby ze środowisk edukacyjnych, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w warunkach nieprzewidywalnych oraz aby jednocześnie zapobiec pojawiającym się z tego powodu trudnościom. Streszczenie: Due to the implementation of remote education on an unprecedented scale, questions arose about its quality and course, and about the behaviour of pupils after returning to school from lockdown. This type of situation was a motivation for conducting pedagogical research, the main aim of which was to learn about teachers' opinions on remote education, to identify their priorities and to evaluate the behaviour of pupils after returning to school from lockdown. The study included teachers (N = 60) from primary schools in the area of two cities: Biała Podlaska and Częstochowa. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the assumed research goal. It turned out that teachers see the good sides of this form of education, mainly related to improving IT skills of students in grades 1-8, but they also specified its weaknesses. They identified several important recommendations that could be used by people from educational backgrounds in the future, which is important given the fact that we live in unpredictable conditions and at the same time to prevent difficulties arising from this.
4/4
Nr opisu: 0000045399 Autorzy: Paulina Karwowska, Julia Chaciówka, Ewelina Kaźniuk. Tytuł pracy: Wyzwania współczesnej rodziny w czasie zdalnej edukacji Tytuł całości: W: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja ósma / red. Ewa Stępień, Edyta Kozłowska Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 147-162 ISBN: 978-83-64881-92-3 Język publikacji: POL Słowa kluczowe: COVID-19 ; dziecko ; edukacja zdalna ; pandemia ; rodzina ; sytuacje trudne [sprawdź dostępność w katalogu AB]