AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: INTELIGENCJA
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000046108
Autorzy: Antoni Niedzielski, Grażyna Niedzielska, Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Wpływ niedosłuchu na procesy poznawcze dzieci i młodzieży
Tytuł równoległy: Effect of hearing loss on cognitive processes in children and adolescents
Tytuł całości: W: Przepis na rehabilitację : dzieci i młodzież z niepełnosprawnością / red. Wojciech Otrębski, Katarzyna Mariańczyk
Miejsce wydania: Gdańsk
Wydawca: Harmonia Universalis
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 127-139
ISBN: 978-83-7744-116-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dziecko ; głusi ; inteligencja ; młodzież ; niedosłuch ; procesy poznawcze
Słowa kluczowe ang.: adolescents ; child ; cognitive processes ; hearing loss
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/2
Nr opisu: 0000027274
Autorzy: Larysa Grzegorzewska.
Tytuł pracy: Związek pomiędzy inteligencją a strategiami uczenia się gramatyki
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 121-137
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 42757
Liczba arkuszy: 1,07
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język obcy ; gramatyka ; inteligencja ; strategia uczenia się
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Inteligencja i strategie uczenia się języków obcych są czynnikami indywidualnymi wspomagającymi osiągnięcie sukcesu w procesie uczenia się języków obcych. Inteligencja jest czynnikiem kojarzonym z uczeniem się języków obcych w warunkach formalnych. Tradycja badań nad strategiami uczenia się języków obcych liczy ponad trzydzieści lat. Na tle imponujących osiągnięć w ponad trzydziestoletniej tradycji badań nad strategiami zaskakującym może wydawać się fakt, że niektóre sprawności i podsystemy językowe są "bardziej zaniedbane" niż inne. Podczas gdy istnieje wiele badań dotyczacych opisu, użycia, skuteczności i nauczania strategii czytania, pisania, mówienia, słuchania i uczenia się słownictwa, niewielu badaczy skupia się na tych kwestiach w odniesieniu do wymowy, pragmatyki i gramatyki (Pawlak, 2008b: 109). Kolejnym aspektem, któremu nie poświęcono wiele uwagi w literaturtze badań nad strategiami uczenia się języków obcych jest związek inteligencji i strategii. Niniejsza praca jest próbą zbadania związku inteligencji i strategii uczenia się gramatyki. Do zbadania poziomu inteligencji uczących się został użyty test Matryc Progresywnych Ravena. Użycie strategii uczenia się gramatyki było badane przy pomocy kwestionariusza składającego się z 44 pytań wymagających odpowiedzi tak/nie. Kwestionariusz został zaprojektowany na podstawie taksonomii strategii zaproponowanej przez Cohena i Dornyei'a (2002) oraz taksonomii strategii uczenia się gramatyki zaproponowanej przez Pawlaka na konferencji "autonomy in languagelearning and teaching: Techniques, strategies and resources" (Konin, maj 8-10, 2012).

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB