AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: JĘZYK ANGIELSKI
Liczba odnalezionych rekordów: 10



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/10
Nr opisu: 0000042978
Autorzy: Barbara Ewa Struk, Joanna Waszczuk.
Tytuł monografii: Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2021
Strony: 74 s., ilustracje, 24 cm
ISBN: 978-83-64881-80-0
Charakterystyka formalna: skrypt, zeszyt ćwiczeń
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 3,5
Słowa kluczowe: czytanie ; język angielski ; język obcy ; język polski ; metody nauczania ; modele czytania

2/10
Nr opisu: 0000036510
Autorzy: Barbara Ewa Struk.
Tytuł pracy: The role of alphabetic knowledge and sight vocabulary in the development of early EFL reading
Tytuł całości: W: Language, Literature and Teacher Education / ed. by Anna Bąk-Średnicka, Anna Gilarek, Anna Malicka-Kleparska
Miejsce wydania: Kielce
Wydawca: Jan Kochanowski University
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 77-88
ISBN: 978-83-65850-15-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 31256
Liczba arkuszy: 0,78
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czytanie początkowe ; znajomość alfabetu ; czytanie wyrazów metodą całościową ; język angielski
Słowa kluczowe ang.: early EFL reading ; alphabetics ; sight vocabulary ; word recognition
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/10
Nr opisu: 0000033202
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Sergiusz Nikitin.
Tytuł pracy: Formy populârizacii i izučeniâ anglijskogo âzyka (na materiale iccledovanij, probedennyh v izbrannyh načal'nyh školah goroda Bâla Podlâska)
Tytuł równoległy: Forms of popularization and teaching of the English language in the light of the research performed in selected primary schools located in Biała Podlaska)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, no. 16, p. 171--177
p-ISSN: 2219-5203

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w innym czasopiśmie naukowym
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,9
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; szkoła podstawowa ; formy nauczania ; metody nauczania ; język angielski ; popularyzacja
Słowa kluczowe ang.: pupils ; primary school ; form of teaching ; teaching methods ; English language ; popularization
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: The purpose of this paper is to draw attention to the preferred forms of popularization and teaching of English in primary schools. As language competences of children are now considered to be of crucial importance, the chosen research problem focuses on getting to know the forms and methods of teaching English used in schools, encouraging children to learn the language by its popularization and identifying the learning difficulties. The theoretical part of the article describes the changes which took place in Poland after joing the European Union, especially in the socio-cultural and educational field. the empirical section of the article, in turn, presents the results of the research conducted in selected promary schools situated in Biała Podlaska. The research conclusions presented in the paper reflect the needs of pupils to learn English in a more effective way.

4/10
Nr opisu: 0000031849
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł monografii: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspectives / red. Halina Chodkiewicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2015
Strony: 265 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-09-1
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 14
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język angielski ; język obcy ; nauczanie języków obcych ; nauczyciel ; treść ; integrowanie języka i treści
Słowa kluczowe ang.: English language ; foreign language ; language teaching ; teacher ; Content and Language Integrated Learning

5/10
Nr opisu: 0000027249
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka, Agata Harasimiuk.
Tytuł pracy: Kompetencje językowe w nauczaniu historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych na poziomie studiów licencjackich filologii angielskiej
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 60-72
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 28577
Liczba arkuszy: 0,71
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język angielski ; Wielka Brytania ; Stany Zjednoczone ; historia ; nauczanie ; kształcenie filologiczne
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Nauczanie historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych w kształceniu przyszłych nauczycieli języka angielskiego ma na celu nie tylko zapoznanie ich z faktografią, ale również zapewnienie im odpowiednich warunków do doskonalenia kompetencji językowych, w tym do rozwijania umiejętności posługiwania sie strukturami gramatycznymi oraz wzbogacania słownictwa. Zadaniem każdego nauczyciela - neofilologa jest także dodawanie studentom pewności siebie w użyciu języka obcego, co ma swój istotny wkład w osiąganie przez studentów coraz to wyższych poziomów biegłości językowej. Zdobywanie wiedzy o historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych nieodzownie związane jest z przyswajaniem języka angielskiego, jednakże proces ten może być zintensyfikowany poprzez odpowiedni dobór ćwiczeń, angażujących studentów zarówno pod wzgledem merytorycznym, jak i językowym. Poniższy artykuł przedstawia przykładowe ćwiczenia rozwijające sprawność czytania, pisania, słuchania i mówienia, przy jednoczesnym przekazywaniu informacji związanych z historią Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Omawiane są również możliwości doboru efektywnych rozwiązań dydaktycznych, a także korzyści płynące z wykorzystania zaproponowanych zadań w pracy ze studentami.

6/10
Nr opisu: 0000027277
Autorzy: Anna Kalbarczyk, Iwona Zofia Wińska.
Tytuł pracy: Nagrywanie własnych wypowiedzi w języku angielskim jako forma rozwijania sprawności mówienia oraz promowania autonomii ucznia
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 196-206
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 28110
Liczba arkuszy: 0,7
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język angielski ; mówienie ; nauczanie
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Brak pewności siebie w trakcie wypowiedzi ustnej, niska samoocena, niechęć do wyrażania własnych opinii i przekonań oraz cała gama usterek i niedociągnięć czysto językowych to tylko niektóre problemy napotykane przez uczniów rozwijających sprawność komunikacji w języku angielskim. Istnieje powszechne przekonanie, iż proces uczenia się przebiega najefektywnej, gdy uczniowie mają możliwość autokorekty popełnianych błędów. W niniejszym artykule przedstawiono i omówiono nagrywanie własnych wypowiedzi w języku angielskim jako jeden ze sposobów poprawy poziomu komunikacji językowej oraz zwiekszenia autonomii ucznia. Autorzy podkreślają, iż uzyskując niemalże natychmiastową informację zwrotną o własnych zachowaniach werbalnych i niewerbalnych, uczeń ma możliwość analizy swojej wypowiedzi i uświadomienia sobie popełnianych błędów. To z kolei pobudza samoświadomość i doskonali umiejętności porozumiewania się w języku angielskim, a dodatkowo może zredukować czynniki psychologiczne negatywnie wpływające na rozwój komunikacji w języku angielskim. Część empiryczną artykułu stanowią badania traktujące o efektywności zastosowania omówionej formy rozwijania sprawności mówienia. Przeprowadzone analizy wykazały, iż regularne nagrania własnych wypowiedzi w języku angielskim wpływają znacznie na polepszenie nie tylko płynności mówienia, ale również poprawności fonetycznej, gramatycznej i leksykalnej wypowiedzi, czyli ogólnego poziomu językowego ucznia. Autorzy twierdzą, iż uczeń otrzymujący szansę przejęcia kontroli nad własnym procesem uczenia się zyskuje zarówno swobodę porozumiewania się w języku obcym, jak i motywację do dalszej pracy.

7/10
Nr opisu: 0000022667
Autorzy: Anna Magdalena Szawkało, Jakub Piech, Daniel Sawczuk.
Tytuł pracy: Amatorskie tłumaczenia z języka angielskiego a sztuka przekładu w świecie mediów XXI wieku
Tytuł całości: W: Wyzwania XXI wieku : społeczeństwo, edukacja, środowisko : materiały z II Ogólnopolskiej Sesji Kół Naukowych / red. L. Kaliszczak
Miejsce wydania: Tarnobrzeg
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu
Rok wydania: 2011
Seria: Prace Naukowe Studentów
Strony zajęte przez pracę: S. 382-390
ISBN: 978-83-89639-52-3
Uwagi: Bibliogr. przy ref. Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: film ; tłumaczenie ; przekład ; język angielski

8/10
Nr opisu: 0000020426
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: "Nauczyć uczniów się uczyć" : afektywny wymiar strategicznej gotowości do podjęcia i kontynuacji filologicznych studiów zawodowych
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 23-39
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczenie się ; uczenie się przez całe życie ; strategia uczenia się ; język angielski ; kompetencje językowe ; czynniki kognitywne ; czynniki afektywne
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

9/10
Nr opisu: 0000020425
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Charakterystyka poziomu biegłości językowej B2 : implikacje dla kształcenia studentów neofilologii
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 9-22
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: poziom biegłości językowej ; kompetencje językowe ; język angielski ; poziom średniozaawansowany
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

10/10
Nr opisu: 0000020431
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Nauczanie kultury krajów anglosaskich a kompetencje kulturowe studentów studiów anglistycznych
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 121-132
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język angielski ; nauczanie ; kulturoznawstwo

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB