AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE
Liczba odnalezionych rekordów: 10



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/10
Nr opisu: 0000041924
Autorzy: Elżbieta Anna Struczyk-Doluk, Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Neskol'ko zamečanij na temu formirovaniâ grammatičeskih habykov na zanâtiâh po RKI
Tytuł równoległy: A few remarks on the development of grammar habits during the course of Russian as a foreign language
Tytuł całości: W: Problemy sovremennogo filologičeskogo obrazovaniâ : sbornik naučnyh statej, Vypusk XIX / red. V.A. Kohanova
Miejsce wydania: Moskva-Âroslavl'
Wydawca: MGPU
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 224-229
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii spoza wykazu MEiN
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: język obcy ; język rosyjski ; gramatyka ; kompetencje komunikacyjne ; kompetencje lingwistyczne ; nauczanie ; trudności w nauczaniu
Słowa kluczowe ang.: communication competence ; difficulties ; linguistic competence ; teaching a foreign language ; teaching grammar
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/10
Nr opisu: 0000040510
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Mesto i rol' čteniâ v formirovanii kommunikativnyh umenij studentov-rusistov
Tytuł równoległy: The importance and role of reading in shaping communication skills of Russian philology students
Tytuł całości: W: Problemy sovremennogo filologičeskogo obrazovaniâ : zbornik naučnyh statej, red. V.A. Kohanova
Miejsce wydania: Moskva
Wydawca: MGPU
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 253-259
ISBN: 978-5-94755-428-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: język rosyjski ; czytanie ; kompetencje komunikacyjne ; nauczanie
Słowa kluczowe ang.: Russian language ; reading ; communication competence ; foreign language teaching
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/10
Nr opisu: 0000040514
Autorzy: Elżbieta Anna Struczyk-Doluk.
Tytuł pracy: Trudnosti obučenii professional'no orientirovannoj leksike na zanâtiâh po inostrannomu âzyku
Tytuł równoległy: Difficulties in teaching specialist terminology in foreign language course
Tytuł całości: W: Problemy sovremennogo filologičeskogo obrazovaniâ : zbornik naučnyh statej, red. V.A. Kohanova
Miejsce wydania: Moskva
Wydawca: MGPU
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 256-262
ISBN: 978-5-94755-428-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: język rosyjski ; język specjalistyczny ; leksyka ; nauczanie ; kompetencje komunikacyjne
Słowa kluczowe ang.: specialist terminology ; foreign language teaching ; communication competences ; specialist language teaching
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

4/10
Nr opisu: 0000039243
Autorzy: Elżbieta Anna Struczyk-Doluk, Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Ispol'zovanie autentičnyh tekstov v obučenii čteniû na inostrannom âzyke kak sredstvo razvitiâ kommunikativnoj aktivnosti
Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 166-177
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: RUS
Liczba znaków: 29697
Liczba arkuszy: 0,74
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność komunikacyjna ; czytanie ; język obcy ; kompetencje językowe ; kompetencje komunikacyjne ; tekst autentyczny

5/10
Nr opisu: 0000033250
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Kompetencje komunikacyjne dziecka niezbędne do podjęcia nauki w szkole podstawowej w świetle wyników nauczycielskiej diagnozy
Tytuł całości: W: Komunikacja w kształceniu i wychowaniu / red. Wojciech Kudyba, Michał Pulit
Miejsce wydania: Nowy Sącz
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 206-216
ISBN: 978-83-63196-94-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 30502
Liczba arkuszy: 0,76
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje komunikacyjne ; dzieci ; szkoła podstawowa ; diagnoza nauczycielska
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

6/10
Nr opisu: 0000029172
Autorzy: Anna Jeznach, Marzena Urszula Ruszkowska.
Tytuł pracy: Kompetencje do komunikacji miedzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo - rzeczywistość czy iluzja?
Tytuł całości: W: Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości / red. Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotko
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Wydawnictwo Akademickie "Żak"
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 32-43
ISBN: 978-83-62015-87-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 23000
Liczba arkuszy: 0,57
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: komunikacja międzykulturowa ; studenci ; studenci pielęgniarstwa ; kompetencje komunikacyjne
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://pedagogika.uwb.edu.pl/files/file/PDF/PUBLIKACJE/Diagnostyka_i_metodyka_psychopedagogiczna.pdf

7/10
Nr opisu: 0000027248
Autorzy: Elżbieta Anna Struczyk-Doluk.
Tytuł pracy: Prasa obcojęzyczna w nauczaniu języka obcego
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 207-215
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 23085
Liczba arkuszy: 0,57
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język rosyjski ; język obcy ; nauczanie ; prasa obcojęzyczna ; kompetencje komunikacyjne
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
Streszczenie: Jednym z czynników stymulujących proces uczenia sie języka obcego jest motywacja, dlatego też przed nauczycielem stoi zadanie nieustannego aktywizowania studentów, wzbudzania zainteresowania oraz zachęcania do komunikowania się w języku obcym. Celem niniejszego artykułu jest próba zaprezentowania niektórych aspektów związanych z wykorzystaniem materiałów z prasy obcojęzycznej do rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz wskazanie korzyści płynących z takiej formy pracy w procesie nauczania jęxzyka obcego. Praca z tego typu materiałem językowym sprzyja opanowaniu sfery komunikacyjnej języka obcego, pomaga szybciej pokonać trudności językowe, jednocześnie uatrakcyjniając proces nauczania. Teksty z prasy obcojęzycznej wspamagają oraz wzbogacają proces uczenia się, a także wzbudzają zainteresowanie i zaangażowanie uczących się, aktywizują ich oraz zachęcają do samodzielności w procesie kształcenia.

8/10
Nr opisu: 0000026144
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Rozwijanie kompetencji strategicznej i indywidualnej gotowości do uczenia się przez całe życie w kształceniu neofilologicznym
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 173-195
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 69082
Liczba arkuszy: 1,73
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje komunikacyjne ; kompetencja strategiczna ; kompetencje kluczowe ; uczenie się przez całe życie ; strategia uczenia się
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Celem niniejszego artykułu jest zarysowanie wybranych zagadnień teoretycznych oraz praktycznych działań dydaktycznych związanych z problematyką rozwijania kompetencji komunikacyjnej w języku obcym. Autorka podkreśla znaczenie celowego budowania kompetencji strategicznej oraz pogłębiania wiedzy metakognitywnej i samoświadomości uczącego się jako kluczowych elementów indywidualnej gotowości do aktywizacji strategii osiągnięć w procesie posługiwania się językiem obcym i wyrobienia zdolności do samodzielnej kontynuacji nauki przez całe życie. Przedstawione wyniki badań prowadzonych w latach 2003/4, 2010/11 i 2011/12 dotyczą wzorców użycia strategii komunikacji przez uczących się języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (B2/C1) - studentów II roku licencjackich studiów filologicznych. Autorka opisuje wyniki systematycznego uwrażliwiania studentów na potrzebę uruchamiania strategii osiągnięć różnych typów w sytuacjach braku lub niedostępności odpowiednich środków językowych podczas komunikacji ustnej. Przedstawia też rezultaty uzyskane poprzez eksplicytny i rekursywny trening wielu kategorii strategii uczenia się, tym strategii kompensacyjnych. Wyniki te mogą przyczynićsię do lepszego zrozumienia możliwości wspierania studentów w procesie uczenia się i komunikacji językowej oraz roli różnych form treningu strategii w kształceniu nauczycieli.

9/10
Nr opisu: 0000016874
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Atrakcyjność zajęć jako klucz w motywowaniu uczniów/studentów do nauki gramatyki języka obcego (na przykładzie języka rosyjskiego)
Tytuł równoległy: Lesson attractiveness as a key to raising students' motivation to learn foreign language grammar (based on the example of the russian language)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2008, T. 2, s. 253--264
p-ISSN: 1899-1025

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język obcy ; gramatyka ; nauczanie ; motywacja ; kompetencja lingwistyczna ; kompetencje komunikacyjne
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/ii_18_urszula_szalast.pdf

10/10
Nr opisu: 0000020428
Autorzy: Halina Rycyk-Sztajdel.
Tytuł pracy: Praktyczna nauka języka rosyjskiego na neofilologii i w szkole średniej : spostrzeżenia i uwago dotyczące rozwijania kkompetencji językowej i komunikacyjnej
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 61-71
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język rosyjski ; nauczanie ; kompetencje językowe ; kompetencje komunikacyjne ; wymowa ; gramatyka ; ortografia

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB