AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000047319
Autorzy: Grzegorz Golec.
Tytuł pracy: Podmiotowe traktowanie pacjentów fizjoterapii
Tytuł całości: W: Dyscypliny komplementarne fizjoterapii / red. nauk. Elżbieta Rutkowska, Kamil Zaworski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2023
Strony zajęte przez pracę: S. 97-106
ISBN: 978-83-64881-98-5
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: fizjoterapeuta ; kompetencje społeczne ; pacjent ; podmiotowość ; profesjonalizm ; relacje międzyludzkie
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

2/7
Nr opisu: 0000045659
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Diagnoza kompetencji społecznych dzieci uczęszczających do klas międzykulturowych. Przykłady z praktyki pedagogicznej
Tytuł równoległy: Diagnosis of social skills of children in intercultural classroom. Examples from pedagogical practice
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 45, s. 93--105
p-ISSN: 0137-9585
e-ISSN: 2719-888X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe: dzieci ; integracja ; klasa międzykulturowa ; kompetencje społeczne ; szkoła ; uchodźcy
Słowa kluczowe ang.: children ; integration ; intercultural class ; refugee ; social skills
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
DOI: 10.14746/rp.2022.45.6
Streszczenie: Ukrainian citizens, fleeing from the war, find themselves in Poland, including towns directly bordering Ukraine, e.g. located in the Biała Podlaska district. Children of Ukrainian refugees are subject to compulsory education in Poland and attend schools of their choice together with children of Polish origin. The educational activities carried out by the schools include the formation of social skills. Therefore, the need arose to carry out pedagogical research aimed to determine the level of social skills of children attending intercultural classes (in terms of communication, sensitivity to the feelings and needs of others and showing help). The article presents results of study conducted among 121 children aged 6-7 in several primary schools in the Biala Podlaska district of the Lubelskie voivodeship. Statistical analysis of the research results showed differences in the level of some of the children's social skills. The highest variation in the studied group of children was found in the assessment of the following skills: control of one's emotions and the ability to speak about one's own feelings.

3/7
Nr opisu: 0000044840
Autorzy: Sandra Tur, Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Postrzeganie kompetencji społecznych w czasie pandemii SARS-CoV-2 podczas nauki zdalnej wśród studentów Akademii Bialskiej Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Tytuł pracy w innym języku: Perception of social competence at the time of the SARS-CoV-2 pandemic during remote learning by students of the John Paul II University of Applied Sciences in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 332--350
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: kompetencje społeczne ; nauczanie zdalne ; pademia ; studenci
Słowa kluczowe ang.: pandemic ; remote education ; social competence ; students
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/POSTRZEGANIE-KOMPETENCJI-SPOLECZNYCH-W-CZASIE-PANDEMII-SARS-CoV-2-PODCZAS-NAUKI-ZDALNEJ,156513,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/156513
Streszczenie: Celem artykułu jest analiza opinii studentów ABNS na temat spostrzegania ich kompetencji społecznych w czasie pandemii SARS-CoV-2 podczas zdalnej. Materiał i metody: Badania zostały zrealizowane metodą sondażu diagnostycznego, na potrzeby którego opracowano kwestionariusz ankiety. W badaniu wzięło udział 76 studentów z ABNS. Wyniki: Respondenci pozyskiwali wiedzę na temat pandemii głównie z internetu. Najczęstszym skutkiem pandemii odczuwanym przez rodziny był stres. Nauka zdalna według studentów zwiększała ilość czasu wolnego oraz pozytywnie wpływała na planowanie pracy własnej, jednak największą trudnością podczas jej trwania był brak kontaktu z koleżankami i kolegami. Zdecydowana większość respondentów zauważyła potrzebę stałego doskonalenia swoich kompetencji społecznych Najbardziej cenionymi przez studentów kompetencjami są: odpowiedzialność i rzetelność, umiejętności związane z szybkim rozwiązywaniem konfliktów i zorganizowanie. Wnioski: Kompetencje społeczne oraz ich rozwój zyskują coraz większego znaczenia, szczególnie w niepewnych i trudnych czasach drugiej dekady XXI wieku. Nacisk na ich kształtowanie wśród studentów powinien być jednym z ważniejszych celów współczesnej uczelni wyższej.
Streszczenie: The aim of the article is to analyze the perception of social competences among students of the ABNS during the SARS-CoV-2 pandemic during distance learning. Material and methods: The research was carried out by the method of a diagnostic survey,for the needs of which a questionnaire was developed. 76 students from ABNS participated in the study. Results: The respondents obtained knowledge about the pandemic mainly from the Internet. The most common effect of a pandemic experienced by families was stress. According to students, distance learning increased the amount of free time and had a positive impact on planning own work,but the greatest difficulty during its duration was the lack of contact with colleagues. The vast majority of respondents noticed the need to constantly improve their social competences. Conclusions: Social competences and their development are gaining more and more importance, especially in the uncertain and difficult times of the second decade of the 21st century.

4/7
Nr opisu: 0000041279
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Wiesława Załoga.
Tytuł monografii: Kompetencje społeczne kadry kierowniczej w organizacji zhierarchizowanej
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Wojskowa Akademia Techniczna
Rok wydania: 2020
Strony: 192, [4] s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-7938-309-2
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 80.000
Słowa kluczowe: kompetencje społeczne ; oficerowie ; środowisko zawodowe ; wojsko ; zarządzanie zasobami ludzkimi

5/7
Nr opisu: 0000040469
Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Wróć do szkoły sześciolatku - czyli o kompetencjach społecznych i emocjonalnych dzieci w świetle badań
Tytuł równoległy: Six-year-olds, come back to school! - on social and educational competence of children in light of studies
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 46, cz. 1, s. 91--103
p-ISSN: 0485-3083

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe: dojrzałość szkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; emocje ; kompetencje społeczne ; kompetencje emocjonalne ; sześciolatek ; siedmiolatek
Słowa kluczowe ang.: school readiness ; emotions ; social competence ; emotional competence ; six-year-olds ; seven-year-olds ; early years education
http://www.roczniklubuski.uz.zgora.pl/wydania/tom_46/RL_T46_1_Kruszewska_Nazaruk.pdf
DOI: 10.34768/rl.2020.v461.07
Streszczenie: Ustawa z 14 listopada 2013 roku wprowadziła obowiązkową edukację dla dzieci sześcioletnich. Dwa lata później, 29 grudnia 2015 roku, zniesiono ten obowiązek. Jednym z powodów był, powszechnie głoszony, brak wystarczających kompetencji emocjonalnych dzieci. Weryfikacją dobrego przygotowania przedszkolnego jest osiągnięcie przez dzieci dojrzałości szkolnej - przejawiającej się w dobrym i adekwatnym do wieku przygotowaniu społecznym i emocjonalnym. Prezentowany artykuł stanowi doniesienie z badań, które są porównaniem umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci kończących edukację przedszkolną (na podstawie emocji i uczuć), a będących w różnym wieku metrykalnym.
Streszczenie: The Act of November 13, 2013 made education of six-year-old children compulsory. Two years later, on December 29, 2015, this obligation was abolished. One of the reasons for this was the widely proclaimed lack of sufficient emotional competence of children. The achievement of good pre-school education is verified through the achievement of school readiness by children - visible in good social and emotional preparation adequate to their age. The article is a report on studies that compare social and emotional abilities of children (on the basis of their emotions and feelings) who have completed their pre-school education and are to start school.

6/7
Nr opisu: 0000036745
Autorzy: Wiesława Załoga, Julia Nowicka, Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Kompetencje społeczne kadry dowódczej oficerów Sił Zbrojnych RP w systemie bezpieczeństwa militarnego Polski
Tytuł równoległy: Social competencies of the staff of steering officers of the polish armed forces in the military safety system in Poland
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 1 (14), s. 203--215
p-ISSN: 1895-3794
e-ISSN: 2300-0376

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje ; kompetencje społeczne ; kadra dowódcza ; bezpieczeństwo militarne
Słowa kluczowe ang.: competences ; social competences ; commanding staff ; military security
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.wszop.edu.pl/dzialalnosc-naukowa/wydawnictwo/,2,2,19206,108,132
DOI: 10.32039/WSZOP/1895-3794-2018-16
Streszczenie: Opracowanie stanowi próbę oceny poziomu kompetencji społecznych oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w systemie bezpieczeństwa militarnego. Inspiracją do podjęcia badań dotyczących roli kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP jest trwający proces profesjonalizacji sił zbrojnych, w szczególności w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Dociekania badawcze ukierunkowane są w obszarze udziału kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych w Sił Zbrojnych RP w aspekcie zagrożeń bezpieczeństwa militarnego. Założeniem realizacji niniejszej publikacji jest m.in. analiza poziomu świadomości zainteresowanych, co do swoich słabych i silnych stron posiadanego profilu kompetencji społecznych w kontekście wykonywania zadań służbowych w warunkach zagrożeń militarnych. Pozyskane informacje w toku prowadzonych badań pozwoliły dostarczyć interesujących danych dotyczących, jakości i przydatności profilu kompetencji społecznych w rozwoju kariery zawodowej kadry dowódczej oficerów Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP.
Streszczenie: The study is an attempt to assess the level of social competence of junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the military security system. The inspiration to undertake research on the role of social competences in the career of the junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces is the ongoing process of professionalization of the armed forces, in particular in the area of human resources management. Research inquiries are focused on the participation of social competences in the career of junior commander officers in the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the aspect of threats to military security. The assumption of this publication is, among others, the analysis of the level of awareness of the interested, as to their strengths and weaknesses, of the profile of social competences held in the context of performing official tasks in conditions of military threats. The information obtained during the research allowed us to provide interesting data on the quality and usefulness of the social competence profile in the career development of the commanding staff of officers of the Polish Armed Land Forces.

7/7
Nr opisu: 0000036848
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Julia Nowicka, Zdzisław Szymański, Wiesława Załoga.
Tytuł pracy: Kompetencje społeczne w karierze zawodowej pracowników
Tytuł równoległy: Social competences in career of workers
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. XIX, Z. 11, cz. 2, s. 37--51
p-ISSN: 1733-2486
e-ISSN: 2543-8190

Uwagi: Tytuł tomu: Dylematy współczesnego przedsiębiorstwa / red. nauk. Danuta Janczewska.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje społeczne ; kariera zawodowa ; zasoby ludzkie
Słowa kluczowe ang.: social competences ; profesional career ; human resources
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XIX-11-2.pdf
Streszczenie: The aim of the publication is to explore and analyze the literature of the subject, which shows that social competences are decisive for the effective operation and development of all types of organizations, including highly hierarchical ones. The challenges faced by contemporary organizations cause that a man with a specific personality and social skills plays a key role in them. Social competences in the professional career of every human being play one of the key roles that play one of the determinants of the career path.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB