Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
NAUCZYCIELE Liczba odnalezionych rekordów: 4
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: W związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych. Streszczenie: The existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical research, the main purpose of which was to diagnose the difficulties faced by teachers during remote education. The study included willing teachers of early childhood education (N = 80) from primary schools in the area of two towns: Biała Podlaska and Międzyrzec Podlaski in the Biała Podlaska poviat. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the above-mentioned main purpose of the research. It turned out that teachers are not passive in the face of existing difficulties, they can see and diagnose emerging problems quickly and are eager to look for new solutions. They identified several important recommendations that other people could use in the future, which is important considering that we live in unpredictable times
2/4
Nr opisu: 0000044837 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová. Tytuł pracy: Edukacja uczniów w młodszym wieku szkolnym na Słowacji i w Polsce : ujęcie komparatywne Tytuł pracy w innym języku: Education of pupils at ealier school ages in Slovakia and in Poland : a comparative review Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 288-300 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; kształcenie zintegrowane ; młodszy wiek szkolny ; nauczyciele ; program nauczania ; uczniowie Słowa kluczowe ang.: curriculum ; earlier school age ; early childhood education ; integrated education ; pupils ; teacher http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Edukacja-uczniow-w-mlodszym-wieku-szkolnym-na-Slowacji-i-w-Polsce-n-ujecie-komparatywne,153384,0,1.html DOI: 10.29316/rs/153384 Streszczenie: Celem podjętych wspólnych badań polsko-słowackich było przybliżenie studentom polskim i słowackim edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym w systemach oświatowych obu państw. Materiał i metody: Badania przeprowadzono w 2022 roku na Uniwersytecie Preszowskim w Republice Słowackiej i Akademii Bialskiej Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II w Polsce. Z racji badanej problematyki posłużono się metodą analizy dokumentów. Wyniki: Badania dostarczyły faktów o podobieństwach i różnicach dotyczących edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Słowacji. Odnoszą się one do modelu edukacji, celów i programów nauczania. Wnioski: W obu państwach wdrażane są różne koncepcje edukacyjne, pokazują one kierunki zmian oświatowych, rolę nauczycieli, jak i odniesienia do samego ucznia jako głównego podmiotu edukacji. Te różnice uwarunkowane są wieloma czynnikami, m.in. historycznymi, kierunkami przeprowadzonych reform oświatowych, zmianami w programach nauczania. Jednak łączy je troska o wszechstronny rozwój ucznia. Streszczenie: The aim of the joint Polish-Slovak research undertaken was to familiarise Polish and Slovak students with the education of pupils at an earlier school age in the educational systems of both countries. Material and methods: The research was conducted in 2022 at the University of Preov in the Slovak Republic and the Bialska Academy of Applied Sciences of John Paul II in Poland. Due to the issue under study, the method of document analysis was used. Results: The research provided facts about similarities and differences regarding early childhood education in Poland and Slovakia. They refer to the educational model. Conclusions: Different educational concepts are implemented in both countries, they show the directions of educational changes, the role of teachers, as well as references to the pupil himself as the main subject of education. These differences are conditioned by a number of factors, including historical factors, the directions of the educational reforms carried out.
3/4
Nr opisu: 0000044232 Autorzy: Halina Chodkiewicz, Izabela Krystyna Dąbrowska, Barbara Ewa Struk. Tytuł monografii: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk Tytuł równoległy: Praca indywidualna i grupowa w nauczaniu tradycyjnym i zdalnym : możliwości i ograniczenia Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony: 225 s., ilustracje, wykresy, 24 cm ISBN: 978-83-64881-89-3 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG, POL Punktacja ministerstwa: 80.000 Index Copernicus: 20.000 Liczba arkuszy: 11 Słowa kluczowe: metody nauczania ; nauczanie zdalne ; nauczyciele ; praca zespołowa Słowa kluczowe ang.: group learning ; individual learning ; online education ; teachers ; teaching methods [sprawdź dostępność w katalogu AB]
4/4
Nr opisu: 0000044637 Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk. Tytuł pracy: Współczesne implikacje idei korczakowskiego wychowania dla praktyki pedagogicznej Tytuł całości: W: Janusz Korczak współcześnie w kulturze i edukacji / red. nauk. Agnieszka Roguska, Dorota Aydogdu Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 169-177 ISBN: 978-83-67162-48-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: idea ; Janusz Korczak ; nauczyciele ; praktyka pedagogiczna ; wychowanie Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.