AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: POSTAWY
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000033208
Autorzy: Zofia Kubińska, Anna Pańczuk, Anna Jadwiga Ławnik.
Tytuł pracy: Postawy wobec zdrowia jako jeden z przejawów kompetencji zdrowotnych
Tytuł równoległy: Attitudes to health as one of the indicators of health competency
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 4, s. 73--79
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: postawy ; zdrowie ; edukacja zdrowotna ; kompetencje zdrowotne
Słowa kluczowe ang.: attitudes ; health ; health education ; health competence
Streszczenie: Postawy wobec zdrowia prezentowane w zachowaniach zdrowotnych człowieka ujawniają jego przekonania i nastawienia wobec wielu różnych wartości związanych ze zdrowiem własnym i innych, a co ważne demaskują braki w kompetencjach zdrowotnych. Celem pracy jest prezentacja wybranych z literatury przedmiotu postaw wobec zdrowia, ukazująca ich pozytywne i negatywne strony. Poznanie postaw człowieka wobec zdrowia jest jednym ze sposobów rozumienia i świadomego wyjaśniania konsekwencji zachowań prozdrowotnych i antyzdrowotnych wobec siebie, innych i otoczenia. W pracy przedstawiono różnorodne postawy wobec zdrowia w formie tabelarycznej i opisowej. Wydaje się, że mogą być one wykorzystane do weryfikacji empirycznej postaw wobec zdrowa będących przejawem kompetencji zdrowotnych.
Streszczenie: Attitudes to health presented in health behaviours of men reveal their beliefs and attitudes towards a variety of health-related values towards themselves and others and, what is important, expose lacks in health competencies. The aim of the article is to present some selected attitudes towards health in literature to show their positive and negative sides. Understanding attitudes towards human health is one of the ways of understanding and explaining the consequences of healthy and unhealthy behaviours towards oneself, others and the environment. The paper presents different attitudes towards health in a tabular and narrative form. It seems that they can be used to empirically verify the attitudes towards being healthy as a manifestation of health competency.

2/4
Nr opisu: 0000030042
Autorzy: Dawid Krzysztof Błaszczak, Łukasz Pogorzelski.
Tytuł właściwy [typ dokumentu]: Postawy mieszkańców Gminy Żółkiewka wobec funkcjonowania i roli Ośrodka Kultury Samorządowej w Żółkiewce [dokument online] / Dawid Błaszczak, Łukasz Pogorzelski
Miejsce wydania: Żółkiewka : Ośrodek Kultury Samorządowej w Żółkiewce, 2015
Charakterystyka formalna: raport z badań / ekspertyza
Charakterystyka merytoryczna: raport
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: postawy ; opinie ; kultura ; ośrodek kultury
http://www.oks-zolkiewka.pl/images/dkraporta.pdf

3/4
Nr opisu: 0000028383
Autorzy: Barbara Bergier, Agnieszka Kajczuk.
Tytuł pracy: Postawy studentów Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej wobec osób z niepełnosprawnością
Tytuł równoległy: Attitudes of students at the State School of Higher Education in Biała Podlaska towards disabled persons
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, T. 8, nr 2, s. 55--61
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: osoby z niepełnosprawnością ; studenci ; postawy
Słowa kluczowe ang.: disabled persons ; students ; attitudes
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/7.bergier_kajczuk_postawy_studentow_psw_viii_2_2014.pdf
    Streszczenie: Celem badań było uzyskanie informacji na temat postaw studentów Państwowej Szkoły Wyższej w Białej podlaskiej wobec osób z niepełnosprawnością. Szczegółowe zagadnienia dotyczyły problemów życiowych tych osób, rozumienia terminu "osoba niepełnosprawna", reakcji badanych na widok osoby z niepełnosprawnością, stosunku społeczeństwa do osób niepełnosprawnych oraz akcpetowanego przez studentów modelu życia społecznego niepełnosprawnych. W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego z zastosowaniem ankiety i wywiadu. W badaniach wzięło udział 88 studentów Pedagogiki, Socjologii oraz Turystyki i Rekreacji, w tym 56 kobiet i 32 mężczyzn. Stwierdzono, iż studenci dość dobrze orientują się w problemach życiowych osób z niepełnosprawnością, wykazujua pozytywną postawę wobec nich, lecz niektórzy odczuwają zakłopotanie podczas wspólnych spotkań. Niemal połowa prawidłowo definiuje pojęcie "osoba niepełnosprawna" a najpowazniejszym ograniczeniem jest według wiekszości choroba psychiczna. Znaczny odsetek badanych akcpetuje rozwiązania integracyjne w ramach edukacji szkolnej, choć połowa uznała, że wprowadzenie ich zalezy od stopnia i rodzaju niepełnosprawności.
    Streszczenie: The objective of the research was obtaining information regarding attitudes of students at State School of Higher Education in biała Podlaska towards disabled persons. specific issues concerned life related problems of such persons, understanding the therm "disabled person", the reaction of the researched to seeing a disabled person, the relationship of society to the disabled and the accepted by student model of sicla life of the disabled persons. The method of diagnostic survey with the application of questionnaire and interview has been used for the purpose of this study. The research involved 88 students of Education Studeis, Social Studies and Tourism and Recreation, including 56 female and 32 male students. It was discovered that the students are quite familiar with the life problems of the disabled persons, indicate positive attitude towards others, however, some of them experience awardness upon meeting them. Almost half of students correctly define the concept of a "disabled person" and the most significant constraint according to the majority is mental disease. Large number of the researched accepts integration-targeted solutions in the framework of school education, although half of them indicated that their implementation is dependent on the degree and type of disability.

    4/4
    Nr opisu: 0000012976
    Autorzy: Diana Luiza Piaszczyk, Barbara Sokołowska.
    Tytuł pracy: Opinie nauczycieli na temat integracji uczniów niepełnosprawnych w szkole masowej
    Tytuł całości: W: Problemy osób niepełnosprawnych / red. K. Turowski, P. Paluszkiewicz, S. Spisacka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2007
    Strony zajęte przez pracę: S. 59-63
    ISBN: 978-83-923366-7-9
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: dziecko niepełnosprawne ; uczeń ; kształcenie integracyjne ; nauczyciel ; postawy

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB