AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ROZWÓJ MOWY
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000038088
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz.
Tytuł pracy: Wspomaganie rozwoju komunikacji werbalnej dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego
Tytuł równoległy: Supporting the development of verbal communication of children staying in foster care in Biała Podlaska poviat
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 4, s. 61--71
p-ISSN: 0483-4992

Uwagi: Artykuł ukazał się drukiem w X 2019 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: mowa ; rozwój mowy ; komunikacja ; piecza zastępcza
Słowa kluczowe ang.: speech ; communication ; speech development ; foster care
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: Mowa pełni ważną rolę w życiu człowieka. Umiejętność poprawnego mówienia umożliwia nawiązanie kontaktów interpersonalnych. Dzięki mowie możemy formułować własne myśli, uczucia, przeżycia. Dlatego już od najwcześniejszych lat życia dziecka należy stymulować komunikację werbalną. Rozwój mowy, który uwarunkowany jest genetycznie i zależy od wrodzonych właściwości organizmu człowieka, możliwy jest jedynie w kontekście środowiska społecznego. Badania dla potrzeb niniejszej publikacji realizowano na terenie powiatu bialskiego w trzech placówkach opiekuńczo-wychowawczych i trzech rodzinnych domach dziecka. Celem badań była analiza problemu komunikacji werbalnej dzieci, przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych domach dziecka.
Streszczenie: Speech plays an important role in our life. The ability to speak properly enables people to form interpersonal communication. Thanks to our speech, we can express our thoughts, feelings and experiences. Thus, it is crucial to stimulate a child's verbal communication from the earliest years. Speech development, which is genetically-based and depends on innate attributes, is possible only in the context of social environment. The research for the purposes of this publication was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centers and three family-run children's homes. The aim of the study was to analyze the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's home.

2/4
Nr opisu: 0000034197
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Zaburzenia mowy a gotowość podjęcia nauki szkolnej
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, Nr 41/2016, s. 273--287
p-ISSN: 1233-6688

Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2017 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z bazy ERIH (lista C wykazu MNiSW)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 13.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: mowa ; wada wymowy ; rozwój mowy ; gotowość szkolna ; trudności w szkole
Słowa kluczowe ang.: speech ; speech defects ; development of speech ; school readiness ; school difficulties
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/se/article/view/25239/23166
Streszczenie: Speech plays a key role in our lives. Normal development of speech is an important condition of school readiness. The article presents child's speech development. It is focused on the speech development of a six-year-old child. The paper presents the causes of speech disorders and the most frequent speech disorders as dyslalia, stuttering and delays in speech. The article describes the term 'school readiness'. The author explains the influence of speech disorders on child functioning in school and school difficulties.

3/4
Nr opisu: 0000031213
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Rozwijanie umiejętności mowy u dzieci poprzez wybrane rodzaje zabaw w przedszkolu
Tytuł równoległy: Developing children's speech skills through the selected types of play in kindergarten
Tytuł całości: W: Komunikacja w edukacji, T. 2, Kompetencje komunikacyjne dzieci i młodzieży / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Elena Pavlenko, Revmira Pionova
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Siedleckie Towarzystwo Naukowe
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 18-31
ISBN: 978-83-62160-29-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 33437
Liczba arkuszy: 0,84
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dzieci ; mowa ; rozwój mowy ; przedszkole ; zabawa
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

4/4
Nr opisu: 0000028958
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Rodzina w procesie rozwoju mowy dziecka
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, T. 38, z. 1, s. 23--33
p-ISSN: 1734-6614

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dzieci ; mowa ; rodzina ; rozwój mowy
Słowa kluczowe ang.: child ; speech ; family ; speech development
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Inne bazy podające opis:
  • CEJSH

    https://pbn.nauka.gov.pl/works/463176
    Streszczenie: Mowa pełni ważną rolę w życiu człowieka. Umiejętność poprawnego mówienia umożliwia nawiązanie kontaktów interpersonalnych. Dzięki mowie możemy formułować własne myśli, uczucia, przeżycia. Dlatego już od najwcześniejszych lat życia dziecka należy stymulować komunikacje werbalną. Rozwój mowy, który uwarunkowany jest genetycznie i zależy od wrodzonych właściwości organizmu człowieka, możliwy jest jedynie w kontekście ze środowiskiem społecznym. Bardzo ważna jest postawa rodziców pobudzająca dziecko do mówienia oraz poprawny wzorzec językowy. Prezentowany artykuł dotyczy roli rodziny w rozwoju mowy dziecka. Przedstawiono w nim etapy kształtowania mowy. Omówiono biologiczne i społeczno-wychowawcze uwarunkowania rozwoju mowy, podkreślając znaczenie środowiska rodzinnego w stymulowaniu komunikacji werbalnej dziecka.
    Streszczenie: Speech plays an important role in our life. The ability of speaking properly enables people to form interpersonal communication. Due to our speech, we can express our thoughts, feelings and experience. Thus, it is crucial to stimulate child's verbal communication from the earliest years. Speech development, which has genetical basis and depends on innate attributes, is possible only in the context of social environment. Parent's attitude and the way speak are very important as they stimulate child's speech. The article presents the role of family in child's speech development. It describes stages of speech development and biological, social and educational backgrounds of speech development. The author of the article emphasises the importance of family environment in the process of stimulating of child's verbal communication.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB