AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SKUTECZNOŚĆ
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000042124
Autorzy: Mariusz Pyra, Marek Kuźmicki.
Tytuł pracy: Skuteczność projektu dydaktycznego Między szkołą wyższą a etatem
Tytuł pracy w innym języku: Effectiveness of the didactic project Between university and employment
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, T. 15, nr 2, s. 55--69
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: dydaktyka ; kompetencje ; projekt dydaktyczny ; skuteczność
Słowa kluczowe ang.: competences ; didactics ; effectiveness ; teaching project
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Skutecznosc-projektu-dydaktycznego-Miedzy-szkola-wyzsza-a-etatem-,135712,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/135712
Streszczenie: Celem jest określenie skuteczności działań dydaktycznych zrealizowanych w ramach projektu dydaktycznego. Przeprowadzone badania wskazują na znaczną poprawę wskaźnika poziomu kompetencji u wszystkich uczestników. Materiał i metody: Materiał do badań stanowiły bilanse kompetencji w formie testów, którym zostali poddani studenci w ramach oceny ex ante, a następnie w ramach oceny ex post, z wykorzystaniem statystycznej analizy testów kompetencji. Wyniki: Wyniki miar tendencji centralnej oraz rozproszenia wskazują na wysoką skuteczność realizowanych działań. Średnio poziom wskaźnika kompetencji wzrastał ponad dwukrotnie, a czasami trzykrotnie. Wnioski: Standardowy program studiów warto wzbogacać o dodatkowe szkolenia i warsztaty. Zarówno tradycyjne formy szkolenia, jak i te bardziej innowacyjne przyniosły bardzo dobre rezultaty w wygenerowaniu nowych lub poprawie już występujących kompetencji, co potem skutkuje większą szansą na znalezienie zatrudnienia.
Streszczenie: The aim is to determine the effectiveness of the teaching activities carried out as part of the teaching project. The conducted research shows a significant improvement in the competence level indicator. Material and methods: The material for the research was the balance of competences in the form of tests, which students were subjected to as part of the ex ante evaluation, and then as part of the ex post evaluation, using the statistical analysis of competence tests. Results: The results of the central tendency and distraction measures indicate high effectiveness of the implemented measures. On average, the level of the competence index increased more than twice, and sometimes tripled. Conclusions: The standard study program should be enriched with additional training and workshops. Both traditional forms of training and the more innovative ones brought very good results in generating new or improving existing competences, which then resulted in a greater chance of finding a job.

2/3
Nr opisu: 0000036200
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Mariusz Pyra.
Tytuł pracy: Skuteczność e-learningu i jego opłacalność w obszarze logistyki
Tytuł równoległy: Effectiveness of e-learning and its profitability in the area of logistics
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 45, nr 118, s. 77--82
p-ISSN: 2082-5501

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: e-learning ; szkolenie ; logistyka ; efektywność ; skuteczność
Słowa kluczowe ang.: e-learning ; training ; logistics ; efficiency ; effectiveness
https://znaz.uph.edu.pl/81-numery-archiwalne/1326-numer-45-118-2020
Streszczenie: Współczesne rozwiązania e-learningowe, oparte na metodach nauki online, mają wiele zalet w porównaniu z tradycyjnymi kursami i szkoleniami. Należą do nich stały dostęp do materiałów i prezentacji multimedialnych oraz materiałów wideo, interaktywne sposoby sprawdzania postępów oraz dopasowane do uczestników tempo nauki. Często uczestnictwo w tego rodzaju kursach jest tańsze niż w kursach i szkoleniach tradycyjnych. Czy te rozwiązania są skuteczne w przypadku podnoszenia poziomu wiedzy z zakresu logistyki? Niniejsze opracowanie ma na celu zaprezentowanie przypadku grupy 30 studentów, którzy korzystali z internetowego kursu - Elektroniczna Platforma Logistyczna - przygotowanego przez Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu. W artykule przedstawiono istotę rozwiązań e-learningowych, charakterystykę i możliwości Elektronicznej Platformy Logistycznej, definicję oceny skuteczności i efektywności szkolenia. Za cel badania przyjęto próbę oceny efektywności internetowego szkolenia na odległość w zakresie logistyki z wykorzystaniem statystycznej analizy testów kompetencji, którym zostali poddani studenci na wejściu (przed szkoleniem) i wyjściu (po szkoleniu). Na podstawie oceny ich postępów podjęto również próbę określenia wyceny przyrostu kwalifikacji na skutek nauki poprzez obliczenie przyrostu wartości kapitału ludzkiego absolwenta szkolenia e-learningowego.
Streszczenie: Modern e-learning solutions, based on online learning methods, have many advantages over traditional courses and training. These include permanent access to multimedia materials and presentations as well as video materials, interactive ways to check progress and a learning pace that suits participants. Often participation in such courses is cheaper than in traditional courses and training. Are these solutions effective when increasing the level of knowledge in the field of logistics? This study aims to present the case of a group of 30 students who used the online course - Electronic Logistics Platform - prepared by the Institute of Logistics and Warehousing in Poznan. The article presents the essence of e-learning solutions, the characteristics and capabilities of the Electronic Logistics Platform, the definition of the effectiveness and efficiency assessment of the training. For the aim of research, an attempt to evaluate the e-learning effectiveness in the field of logistics using statistical analysis of competency tests, which students were subjected to at the entrance (before training) and exit (after training) was adopted. Based on the assessment of their progress, an effort was made to determine the valuation of the increase in qualifications as a result of learning by calculating the increase in human capital value of the e-learning graduate.
Projekt/grant: : działalność statutowa WNET PSW

3/3
Nr opisu: 0000035593
Autorzy: Jolanta Kraśnicka, Elżbieta Krajewska-Kułak, Krystyna Klimaszewska, Cecylia Łukaszuk, Halina Doroszkiewicz, Anna Ślifirczyk, Teresa Michalczuk, Paweł Piszcz, Kinga Janik.
Tytuł pracy: Wpływ zatrudnienia w ochronie zdrowia na opinie dotyczące skuteczności i zagrożeń wynikających ze stosowania szczepionek
Tytuł całości: W: Holistyczny wymiar współczesnej medycyny, T. IV / pod red. Elżbiety Krajewskiej-Kułak, Cecylii Reginy Łukaszuk, Jolanty Lewko, Wojciecha Kułaka
Miejsce wydania: Białystok
Wydawca: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 1143-1153
ISBN: 978-83-948644-0-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: zatrudnienie ; ochrona zdrowia ; szczepionka ; skuteczność ; zagrożenia
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
https://www.umb.edu.pl/photo/pliki/Dziekanat-WNOZ/monografie/2018-holistyczna-tom-iv.pdf

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB